Київська Патріархія - Отинійський деканат УАПЦ

проповідь на неділю м"ясопусну




„Як прийде Син Людський у своїй славі, й ангели всі з Ним, тоді Він сяде на престолі Своєї слави"(Мф. 25,31).

ПРИКЛАД. Кому доводилось бувати у Київському Свято-Володимирському Соборі, який славиться знаменитими розписами? Над входом у храм є чудесне зображення Страшного Суду. Найперше враження на глядача робить великий натовп людей, зображених там, а в голову приходить думка, що і я є десь серед них. На цьому образі є люди, які впадають у відчай, їх огортає невимовний страх, що життя проминуло, але щось гризе і вічно буде їх гризти... І ось через величезні хмари починають пробиватися промені світла, а вони показують нам і інших людей: тихих, спокійних, радісних і щасливих... І чим ближче до престолу, тим ясніші обличчя тих людей. А над престолом сяє Хрест, на престолі сидить Сам Господь, Спаситель світу, а навколо Нього святий Іван Хреститель, Апостоли і всі святі, вони моляться і торжествують. Лише один плач порушує святий спокій. На плече Христа припала Божа Матір, Вона одна просить милосердя для грішників, бо їй одній є дане право просити милосердя Божого для грішників.

Дорогий християнине, якщо ти впізнав себе на цьому образі, не впадай у розпач! Ти ще не загинув! Є ще шанс врятувати себе, поки ми, ще живемо на цьому світі.

Дорогі мої! Великий і страшний буде другий прихід Христовий, бо Він прийде не як милосердний Відкупитель Світу, а як Справедливий Суддя, і вже не страждати за нас, а судити нас в тому, як ми виконували Його святі заповіді, як провели тимчасове земське життя, бо однією із Правд нашої святої віри є те, що Господь Бог є Справедливий Суддя, Який за Добре нагороджує, а за зло карає.

Коли на Небі також покажеться великий знак святого Хреста, і суддя праведних і грішних засяде на престолі слави щоб проголосити всім Свій справедливий засуд. Тоді зберуться перед Ним всі народи, праведні стануть праворуч, а грішні - ліворуч Справедливого Судді. І Христос, немов пастух, відлучить овець від козенят. Тоді даремний плач і розпука, бо кожний отримає по заслузі.

Розділені будуть мовчки очікувати останнього засуду, і тоді розкриється совість кожної людини. Який тоді сором огорне грішників, коли виявляться всі їхні найбільші скриті тайни. Першим грішників буде звинувачувати голос їхньої совісті. Відтак Ангел-хоронитель, цей найбільший і найдобріший приятель людини, який також старався оберегти людину для Царства Небесного.

Навіть сам диявол виступить проти грішника, і скаже, що ця людина належить до нього, бо в земському житті йому служила. Та найбільшого сорому зазнає грішник тоді, коли Сам Христос буде звинувачувати його за те, що погордив Ним у своєму житті на землі. Після цього Справедливий Суддя звернеться до праведних і запросить їх до Небесного Царства за те, що вірно Йому послужили. Подібно звернеться і до грішників, перечислитьїм всю зневагу, яку зазнав від них і промовить: „Ідіть від Мене геть, прокляті, в вогонь вічний, приготований дияволові й ангелам його" (Мт. 25, 41). “ підуть ті на вічну кару, а праведники — на життя вічне” (Мт. 25, 46).

Тому образ Страшного Суду повинен стояти повсякчасно перед нашими очима, бо отак зможемо себе охоронити від багатьох гріхів. Про це виразно говорить Святе Письмо: „У всіх ділах твоїх пам'ятай про кончину твою, і повік не згрішиш" (Сир. 7, 36). Тож будьмо готові кожної хвилі стати перед лицем справедливого Судді, щоб Господь поставив і нас по правій стороні і ласкаво промовив: „Прийдіть, благословенні Мого Отця, і успадкуйте Царство, приготовлене вам від створення світу" (Мт. 25, 34). Амінь



Создан 07 мар 2013



cerkva.if.ua